Site Loader

تبلیغات

قالب فارسی
قالب فارسی
قالب فارسی
قالب فارسی
قالب فارسی
قالب فارسی
قالب فارسی
قالب فارسی
قالب فارسی
قالب فارسی
قالب فارسی

تبلیغات اینترنتی چیست؟

اگر شما به وبسایت ها، اپلیکیشن ها و یا رسانه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام و … نگاه کنید، متوجه تعداد زیادی تبلیغات خواهید شد. برای نمایش تبلیغات در این رسانه ها به اینترنت نیاز است. از این رو، به این دسته از تبلیغات، تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین می گویند. امروزه، تبلیغات اینترنتی یکی از موثرترین راه های بازاریابی برای هر برندی است و توجه تعداد زیادی از بازاریابان را به خود جلب کرده‌اند. تقریبا تمام بازاریابان، تبلیغات اینترنتی و آنلاین را در استراتژی بازاریابی خود قرار می دهند و یا در آینده نزدیک تصمیم به استفاده از آن دارند.

تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار در سال 1994 و به صورت تبلیغات بنری در سایت Wired.com انجام شد. تبلیغات اینترنتی، در مدت زمان کوتاهی مورد توجه بسیاری از بازاریابان قرار گرفت. در سال 1995 تبلیغات اینترنتی به صورت هدفمند انجام شد و تبلیغات اینترنتی، متناسب با محتوای وبسایت ها و علایق مخاطبان، به آنها نمایش داده می شد. در سال 1996، اولین ابزارهای اندازه‌گیری کیفیت کمپین های تبلیغات اینترنتی رونمایی شدند و بازاریابان به کمک این ابزارها برای اولین بار توانستند تبلیغات اینترنتی خود را دنبال کنند و آنها را مورد ارزیابی قرار دهند.

رشد تبلیغات اینترنتی در دنیا

تبلیغات اینترنتی در سرتاسر دنیا از سال 1994 تا به امروز، رشد چشمگیری داشته و امروزه به یکی از کارآمدترین روش های بازاریابی تبدیل شده است. نمودار زیر، میزان رشد تبلیغات اینترنتی از سال 2015 تا سال 2020 را نشان می دهد که توسط statistia پیش‌بینی شده است.

تبلیغات سنتی چیست؟

قبل از ورود تبلیغات اینترنتی به استراتژی بازاریابی برندها، بازاریابان تنها از تبلیغات سنتی یعنی همان تبلیغ در تلویزیون، بیلبوردها، روزنامه ها و … استفاده می کردند. اما امروزه علاوه بر تبلیغات سنتی، انواع مختلف تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات ایمیلی و … نیز وجود دارد و این تنوع در تبلیغات، کار بازاریابان را کمی سخت تر و رقابتی تر از قبل کرده است. شما باید با انتخاب راه‌حل های مناسب برای تبلیغ برندهایشان و اختصاص بودجه های مناسب به هر کدام، میزان بازگشت سرمایه (ROI) خود را تا حد امکان افزایش دهید.

مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی

تبلیغات سنتی در مقابل تبلیغات دیجیتالهر چند که امروزه نیز سهم زیادی از بودجه های بازاریابی برندهای مختلف به تبلیغات سنتی اختصاص دارد ولی استقبال و استفاده از بازاریابی آنلاین، روبه‌روز در حال افزایش است و بسیاری از بازاریابان بر این باورند که باید سهم عمده‌ای از بودجه بازاریابی خود را به تبلیغات اینترنتی اختصاص دهند.

تبلیغات اینترنتی از جهات زیر بر تبلیغات سنتی اولویت دارند:

  1. دسترسی به مخاطبین بیشتر
    از آنجا که افراد معمولا در هر مکانی که باشند به دستگاه هایی مانند موبایل، تبلت و دسکتاپ دسترسی دارند، با بازاریابی به کمک این دستگاه ها می توانید به تعداد زیادی مخاطب و در مکان های مختلف دسترسی پیدا کنید. حال آنکه در تبلیغات سنتی، مثلا تبلیغ در بیلبورد، تنها افرادی که از مکان نصب بیلبورد عبور می کنند، مخاطب شما خواهند بود.
  2. توجه بیشتر کاربران در فضای آنلاین
    امروزه، درصد زیادی از افراد، بیشتر وقت خود را در تبلت و یا موبایل می گذرانند و این امر باعث می شود که توجه آنها به تبلیغاتی که در این دستگاه ها انجام می شود، بیشتر شود. براساس تحقیقات گوگل، میزان توجهی که به تبلیغات موبایلی در محیط یوتیوب می شود، بیشتر از تبلیغات پخش شده در تلویزیون است.
    میزان توجه به تبلیغات تلویزیونی
  3. تعامل مستقیم با مخاطبان
    شما در تبلیغات اینترنتی می توانید به طور مستقیم با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و آنها را به دیدن یک صفحه فرود خاص، مطالعه نکاتی در مورد محصولات خود و … تشویق کنید یا اینکه از آنها نیز بخواهید تا نظرات خود را در مورد برند شما مطرح کنند. در صورتی که در تبلیغات سنتی این امکان وجود ندارد.
  4. تبلیغات هدفمند
    هوشمند شدن تکنولوژی در صنعت تبلیغات آنلاین نیز تاثیر گذاشته است و بسیاری از شبکه های تبلیغاتی آنلاین با استفاده از روش های مبتنی بر هوش مصنوعی، رفتار مخاطبان تبلیغات را شناسایی کرده و تبلیغات را در بهترین زمان و در بهترین مکان، به مخاطبان نمایش می دهند تا تبلیغات، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. از این رو، مخاطبان تبلیغات با احتمال بیشتری به مشتریان واقعی و و فادار تبدیل خواهند شد.
  5. قابلیت پیگیری کاربران
    شما به کمک ابزارهای آنالیتیکس و اتریبیوشن می توانید عملکرد هر کدام از کمپین های تبلیغات آنلاین خود را دنبال کنید و مورد ارزیابی قرار دهید. شما در تبلیغات اینترنتی می توانید دریابید که عملکرد هر کدام از کمپین هایتان تا چه حد خوب بوده است و اگر مشکلی در یکی از کمپین هایتان وجود دارد، آن را برطرف کنید. این امکان در تبلیغات سنتی وجود ندارد و شما در تبلیغات سنتی نمی توانید بفهمید که هر کدام از آنها تا چه حد خوب عمل کرده است و تا چه حد توانسته برای شما مشتری واقعی ایجاد کند. در حالی که در تبلیغات اینترنتی با تعریف چندین معیار عملکرد کلیدی (KPI) برای هر کدام از کمپین هایتان دریابید که کدام یک بهتر عمل کرده و شما را به اهداف تبلیغاتی خود رسانده است.
  6. هزینه مناسب
    تبلیغات سنتی در مقابل تبلیغات اینترتی
    در نهایت باید به قیمت مناسب تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی اشاره کنیم. شما با اختصاص بودجه کمتری به تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی می توانید به تعداد مشابهی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. نمودار زیر میانگین هزینه اختصاص داده شده به تبلیغات اینترنتی را با هزینه اختصاص داده شده  به تبلیغات سنتی مقایسه کرده است.

امروزه، تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارد که در ادامه این نوشتار به آنها اشاره می کنیم.

انواع تبلیغات اینترنتی

  1. تبلیغات بنریتبلیغات بنری اولین و ساده ترین نوع تبلیغات آنلاین است. در این دسته از تبلیغات، یک بنر تمام صفحه و یا در سایزهای کوچک تر به مخاطبان نمایش داده می شود. شما به کمک ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی می توانید به سادگی محصول و یا سرویس خود را معرفی کنید. همچنین، می توانید بر روی بنرها یک دکمه قرار دهید و مخاطبان خود را تشویق کنید تا بر این دکمه کلیک کرده و به فعالیت خاصی مثلاً ورود به یک صفحه فرود خاص و … بپردازند.
  2. تبلیغات ویدئوییتبلیغات ویدیویی، دسته‌ای دیگر از تبلیغات اینترنتی است که شما از طریق یک ویدئوی چند ثانیه‌ای، محصول و یا سرویس خود را به مخاطبانتان معرفی می کنید. شما می توانید در انتهای ویدئوی خود یک بنر با دکمه نیز قرار دهید و مخاطبان خود را تشویق به کلیک بر آن دکمه کنید.
  3. تبلیغات در شبکه های اجتماعیامروزه،رسانه های اجتماعی یکی از پرمخاطب ترین رسانه های دیجیتال است. بازاریابان با تبلیغ برند خود در این شبکه ها می توانند به تعداد زیادی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. در بازاریابی رسانه های اجتماعی شما می توانید مخاطبان خود را به صورت هدفمند انتخاب کنید. مثلاً برای تبلیغات در فیس بوک می توانید سن، علایق، منطقه جغرافیایی، مدرک تحصیلی مخاطبان خود را تعیین کنید و تبلیغ خود را تنها به گروه خاصی از کاربران فیس بوک که به برند شما مرتبط تر هستند، نمایش دهید.برای آشنایی بیشتر با تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توانید اسلاید بازاریابی رسانه های اجتماعی که توسط کالج تپسل تهیه و تنظیم شده است را مطالعه کنید.
  4. تبلیغات ایمیلیایمیل مارکتینگ یکی از راه های پرطرفدار تبلیغات آنلاین است که شما به کمک آن می توانید از طریق ارسال ایمیل به صورت هدفمند به مخاطبان خود، آنها را به استفاده از محصول و یا سرویس خود تشویق کنید.کالج تپسل یک دوره آموزش ایمیل مارکتینگ دارد که با مطالعه جلسات مختلف آن می توانید با صفر تا صد بازاریابی ایمیلی آشنا شوید.

Post Author: Admin

طراحی و برنامه نویسی انواع سایت های : شرکتی،صنعتی،فروشگاهی،پزشکی،خبری،شخصی و... کاملا رسپانسیو بهراه بکاپ و پشتیبانی رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate »